Att våga erkänna...

Ja! Jag är förkyld! SÅ, nu har jag erkänt!

Jag tror jag är en av de som tycker att svininfluensan är en aning... uppblåst. Jag menar, jag förstår att det är en svår influensa, och om man ligger i riskzonen så kan man bli svårt sjuk. Men samtidigt så kan jag bli lite lätt irriterad över det faktum att när man råkar nysa i affären, vänder det sig fyra människor och tittar på en - som om man hade rabies!

Jag har inte vågat att säga att jag känner mig lite förkyld, får då tror alla att det är svininfluensan och vad händer? PANIK! ;)

Självklart ska man inte springa runt och smitta människor, men just nu, i detta klimatskifte från sommar till höst, när alla går med sommarkläderna blir man lätt förkyld!

Så! Alla ni som är rädda för att bli förkylda! KOM INTE I NÄRHETEN AV MIG! Jag har säkert 0,3 graders feber, snuva, igentäppta bihålor och... en dålig frisyr!

Men, jag har erkänt! Jag är förkyld!




När jag åkte in en liten snabbis till centrum idag, för att inköpa diverse knarkmedel vid förkylning fick jag nästan ett skrattanfall då jag återigen hörde hur någon berättade att denne var sjuk och hans vän svarade - svininfluensan?

När jag gick ner mot Åhlens stod det en kvinna på andra sidan trotoaren och hostade. Med ens fick jag känslan av en stor och dödlig empidemi, där vissa kommer att falla som furor av smittan och andra kommer att klara sig. Scenariot från filmen Doomsday spelades upp framför mig och med ens förvandlades Borås gator till ett tillhåll för monster som alla bär smittan - swine flue.... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0