SATC!

Idag, när jag låg hemma och verkligen var dålig, bestämde jag mig för att börja titta på min nyinköpta Sex And The City-box. Sagt och gjort, jag gosade ner mig i soffan och startade säsong ett.

Till en början var det bara, underhållning, kul att se från början, vissa avsnitt vad nya, andra hade jag sett innan. Sen, efter kanske sju avsnitt insåg att allt, ALLT handlar om sex! Jag har alltid vetat att det handlat om sex, men killarna utmålades till att vara sexgalningar, freaks som bara vill ha sex, som bara tänker på sex och inget annat... (Möjligtvis en karriär också)

Det roligaste är att jag för inte så många dagar sedan satt och var en enorm förespråkare mot allt som har med porrfilm att göra och hur det förvrider huvudet på "dagens ungdomar"... Okej, SATC är ingen porrfilm.... Men, det kan nog lätt förvrida huvudet på många, som inte riktigt vet hur livet funkar... Dessa "sköna" damer sitter och pratar om sex, ställningar, hjälpmedel, kroppsvätskor... allt, värsta sexspalten juh! ;) Men grejen är, att jag blir en aning mörkrädd, om flickor i en "mottaglig" ålder tror att det skall vara sådär, då det bli en aning fel....

Det är visserligen intressant att analysera dem, de fyra "huvudkaraktärerna" och ders syn på saker och ting! Alla är extrema, på varsitt håll... Det är intressant, om man tittar på serien med en nypa salt och det är sannerligen underhållning! =D


Kommentarer
Postat av: Emelie

Låter som något jag sa under vår diskussion :)

2009-09-12 @ 13:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0