'

En äkta vän är den som ser sorgen i dina ögon
medan alla andra tror på ditt leende.

'



Text som berör...

Om himlen
sänt plågor över mig,
och låtit all sorts skam och sårnad regna över mig,
sänkt mig i fattigdom till halsen,
och slagit mig och allt mitt hopp i järn,
så hade jag väl hittat i min själ en droppe tålamod.
Långt värre är att stå som siffran för en hånfull tid och pekas på av tidens stela finger.
Det kan jag också bära, det går lätt.
Men jag har gömt mitt hjärta på en plats och lever där och ingen annanstans,
har jag en brunn vars vatten ger mig liv,
vars torka död - att så bli driven bort,
se brunnen bli förvandlad till ett hål,
där grodor parar sig - då,
tålamod, byt ansikte,
kerub med rosenläppar bli svart som helvetet,
som jag.


ur Othello akt 4 scen 2



Ett tidsfördriv är ett tidsfördriv

och jag tycker det är min plikt att delge mig av de reklamfilmer som helt klart ligger bland mina top-fem. Så här kommer de, utan inbördes ordning. 










Just so you know...




Machines have less problems...


Ingenting Någonsin




Dom säger att jag varit trasig
Aldrig har jag varit hel
Dom säger det är nåt med benen
men ingenting har någonsin
varit mer fel

Dom säger att jag varit elak
Alltid har jag varit rak
Dom säger det är nåt med hjärtat
men ingenting har någonsin
slagit så hårda slag

Dom säger jag varit farlig
Alltid har jag varit svag
Dom säger det är nåt med mitt huvud
men ingenting har någonsin
varit så nära ett svar


Kent 
Ingenting Någonsin


RSS 2.0