Kill Bill & COD!

Till André: Först och främst vill jag tacka för den tid vi hade idag! Det var roligt att få visa dig en ny värld, dvs. Kill Bill filmerna...  '

Till Daniel: Dig vill jag tacka för att du körde så lugnt och fint hem, så du kunde komma hem och visa lite looooove! ;)

Till båda två: Okej att det är roligt att ni umgås, men att totalt utesluta mig för att sitta och panga på massa gubbar, det är INTE OKEJ! =P


Positivt är dock att pangandet skapar gemenskap mellan de två boys som betyder så mycket för mig i mitt lilla liv!
Kvällens citat: "Tur att jag har dig"          naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaw.......


                             
                                                                                                                          Snacka om att de "bondar"...



Annars? Jo, tack, annars är det bra! Har fullt upp, inte en ledig minut! Har shoppat ihjäl mig den senaste veckan och det känns som om jag bott i Knalleland (som betyder knullaland på danska) och i stan! Jag intar min lunch på Eest eller Futomaki och lever loppan, rent ut sagt! :P

Ser fram mot det nya året i morron (tänkte att jag måste skriva något om detta) och tror att det skall bli ett... festligt år... hehe...




Nu skall jag söka lite uppmärksamhet från pojkarna, men jag tror att det blir utan resultat! Kommer antagligen somna i soffan (som förra gången) och vakna klockan 04,00 när de har tröttnat. yey!




Livet har sin gilla gång.

Livet har sin gilla gång. Konsten är att gilla gången. Ett mycket bra och tänkvärt citat jag hittade på nätet... Man kan gärna inte stanna av, och sluta leva, utan livet går framåt timme för timme, minut för minut, sekund för sekund. Det enda jag egentligen kan göra är att ta de rätta stegen, att lära mig gå så jag inte faller...

Men just nu känns det som om stegen inte riktigt vill vara med, gången är stapplig och ofta känns det som om jag glömmer hur jag skall gå, vilken väg jag skall ta eller vilket ben jag ska lyfta för att fortsätta komma framåt. 

Som tur är finns det människor i mitt liv som ger en små knuffar, så jag kommer i rätt riktning. Ibland gör de det medvetet, ibland bara genom att finnas där.


Bara för att jag kan...

... så skriver jag....

00,30 "dan före dopparedagen" och jag undrar vart julstämningen befinner sig! Jag har då letat överallt, i mina lådor, under sängen, bakom soffan, i garderoben, men nehe.. ingenstanns... Den har varit borta i flera flera år, och jag tror faktiskt inte att jag kommer att hitta den på ett tag...

Jag tror jag drabbats av julstress i år. Alla människor som "knör" för att köpa juklappar! Självklart har idioten här, inte planerat sina köp, utan skall ner till stan och hetshandla de sista i morgon - lyckat! yey!

Alltså, jag gillar klappar! Jag gillar att ge bort saker, och det skall vara sådant då man verkligen har tänkt till, med lite tanke bakom. Inte bara en "sak", en sak som betyder något!

Dock finns det vissa juliga stämningar man kan befinna sig i, som gör det mer juligt och som gör att man glömmer julstressen för en stund! Julmys med vänner, ljusen på Liseberg, snön som faller....




Dagen då jag insåg!

I går (eller blir det förrgår) var jag min allra sista dag på Boda! Jag skulle rensa min dator och därefter avnjuta julavslutningen i kyrkan och sist, fika med mina kära (föredetta) kollegor.

Självklart krånglade det med datorn, så efter att jag stressat, varit på avslutningen, sagt hej då till min arbetsplats bestämde jag mig för att prova lyckan i "mitt" klassrum... Jag hade cirka 15 min på mig innan fikat skulle börja. Glad i hågen och rätt förvånad över att det inte kändes värre gick jag till klassrum 322... Det var nog där jag kände det... Saknaden! Jag saknade "mina ungar" och på tre mikrosekunder fylldes jag av känslor som blev som en stor kompott i hela mig!

Alla gånger jag varit arg, alla gånger vi skrattat, alla gånger någon fått tillbaka ett prov och varit överlycklig av resultatet, alla gånger jag suttit med någon som förtvivlat försökt att förstå vad det är jag menar...... Det var ju där inne känslorna fanns, inte vid mitt skrivbord, inte i personalrummet, utan i klassrum 322....


Klassrum 322 á la Emma design... =P



Men, jag ser fram mot att börja på det nya, träffade faktiskt min nya klass i torsdags och det verkar vara ett bra gäng! :D "Jag skall nog få ordning på dem me..." hehe... ;)


Nu är jag helt slut efter att ha varit svärmors "köksa" på hennes 50-års kalas! Det blev ett riktigt arbetspass och jag vet inte hur mycket jag har diskat! Hade dock enormt trevlig underhållning nästan hela tiden... hrm hrm. Nu är det nog ändå dags att sova... 3,43 känns lite väl sent!


Allt som behövs...

Allt som behövs är två vänner och en balkong... Därefter kommer orden av sig självt.... :) '









Förändringar...

Det verkar som om polletten har trillat ner.... Idag när jag var på Boda och plocka bort mina sista saker, så insåg jag att jag faktiskt kommer att lämna den plats som jag under snart fem år har kallat "mitt jobb".

Men det känns bra, "mina" ungar är inte kvar och hade de varit det hade jag antagligen klarat detta alls! Men de har gått vidare och så ska även jag göra!

När jag satt under lucia-firandet i förmiddags så tittade jag  mig runt omkring i Bodakyrkan! Så många elever som jag inte hade en aning om vilka de var och så de jag kände igen. De elever man kan namnen på, de elever man undervisat... Men! Det är väl klart att jag kommer träffa nya fantastiska elever som jag ska lära känna och de stackarna skall bli försökskaniner till alla de nya tankar och idéer jag har! *mwuhahaha*

Än en gång skall jag börja på en ny skola genom att "ta över" en nia! Det är alltid lika spännande måste jag säga! Men det är klart! Det går ju verkligen inte att jämföra med känslan av att "släppa" en nia, som man träffat, nästan varje dag, i tre år! ;)


Jag har inte förbrukat mycket papper!!!! =/


Var ju bara tvungen att lägga ut en bild på huliganerna från 9G!


Must you make me laugh so much?

Skipping beats, flashing jeeps
I am struggling
Daydreaming, been sitting, the corner cafe
And I'm left in bits, recovered tectonic, trembling
You get me everytime

Why'd you have to be so cute
It's impossible to ignore you
Must you make me laugh so much
It's bad enough we get along so well
Say goodnight and go

/.../

Oh why'd you have to be so cute
It's impossible to ignore you
Must you make me laugh so much
It's bad enough we get along so well
Say goodnight and go

One of these days
You'll miss your train, and come stay with me
It's always say goodnight and go
We'll have drinks and talk about things
And any excuse to stay awake with you
You'd sleep here, I'd sleep there
But then the heating may be down again
At my convenience
/.../
Go

Why'd you have to be so cute
It's impossible to ignore you
Must you make me laugh so much
It's bad enough we get along so well
Say goodnight and go

/.../

Goodnight and Go!


Imogen Heap


Saknar....

Jag hatar att sakna, att sakna betyder att en del av en fattas! Att sakna något som faktiskt är åtkomligt, men bara så oerhört långt borta, är nästan jobbigast!

Senaste veckan har det varit mycket som fått mig att minnas tillbaka... Bilder, lukter, minnen, känslor!











Jag vill ha det igen!!! Jag vill tillbaka!!! Jag saknar.... allt..... så mycket bara....


En dag i inspirationens tecken....

Jag hade inspiration, men den försvann.... =/

Dock har jag fått gjort en del idag. Har nu två sidor kvar att disponera, sedan måste arbetet vara klart. Jag vet inte om jag har gjort rätt och ärligt, så bryr jag mig inte nu heller.... Jag har skrivit så som jag uppfattat uppgiften och har lärt mig, så jag är nöjd! Dock vet jag att jag kommer få tillbaka och göra om X-antal gånger!

Vet inte hur jag skall hinna allt jag vill göra nu. Jag vill ju bara mysa och umgås resten av året, men det går ju inte. Har en vind som jag och Daniel måste ta tag i! *bläk* Var planerat till denna helg, men så som det ser ut nu, måste jag skriva! Yipeeeee!

Skall i alla fall till Sara i kväll och umgås med tjejerna! Mys! =D Sara är ju mitt lilla <3


En dag vid havet.....

En dag vid havet, blev en timme... Det var kallt... blött och alldeles........ alldeles underbart...... =D









RSS 2.0