Ibland....

.... önskar jag bara att jag kunde vara lite som alla andra, vara vanlig.
Varför ska jag vara helt f*cked up och gå motsols i stället för med, som alla andra?
Trista tankar, efter en rätt tung dag, i morgon blir det en bra dag! Hoppas jag!
Lånade en liten bild av Salvador Dali...

Mot Stockholm!

img_0636 (MMS)

Mot Stockholm!


Vissa pluttar....

.... förgyller verkligen ens dag!

Jag är medveten om att jag är sjukt dålig på att uppdatera (som alltid) och så oerhört mycket händer i mitt liv att det skulle ta alldeles för lång tid att skriva ned!

Hur som helst, jag jobbar och sliter, sliter och jobbar! Dock kommer det dagar, då stressen hänger över mig som en tung ryggsäck och andningen inte vill fungera... allt för ofta känns det som nu....

Omdömen, utvecklingssamtal, undervisning, samtal med elever, samtal med föräldrar, tåget, teater, städning av arkivet.... Just det! Jag hade nog ett hem också. Vart fasen var de det låg nu igen?

Jag fokuserar på det positiva varje dag! Vissa kids på skolan är helt galna, roliga, men galna! Andra är helt fantastiskt roliga och om jag någonsin sagt att man inte kan få utbyte av att diskutera livets stora frågor med en 14åring - så tar jag tillbaka det med en gång!

För vissa pluttar har förmågan att förgylla ens dag! ;)
Breathe in...... Breathe out....

RSS 2.0