Att ta en paus!

Idag frågade en av mina skolkompisar mig om jag hade svårt att koppla bort allt! Svaret på det är ganska självklart: JA! Jag har problem att koppla bort saker och ting!!!!!!!

Har jag för mycket att göra/att tänka på, ja, då är det svårt att koppla bort!
MEN! Jag har hittat mina pauser! Jag kallar dem "koppla-bort-pauser", "sinnesro", "lugn", "Emma-tid".....

När jag är ute och går/springer, då är det högmusik i öronen som gäller och sedan slutar världen att existera i 70 min! Underbart!

När jag får tag i en riktigt bra film, och man lägger sig i soffan och bara... är... Då finns inte världen! Underbart!

När man kommer till TÅGET och skall genomföra ett rep och tror att alla tankar, ideér försvunnit och man inte kan prestera något som regissör, men hur man sedan ser bilder fladdra framför ögonen och ideérna bara sprutar fram! Då slutar välrden att existera och det är UNDERBART!

Så, visst kan man koppla bort! Även om det kanske är svårt att göra det undertiden man ska plugga.... eller göra något annat "nyttigt".... Men ändå! Hjärnan får vila... En liten stund.... =)

Kommentarer
Postat av: Evelina

Det är underbart att bara existera i tanken och inte bry sig ett skit om vad som händer runt. Borde ha tid för sånt oftare!

2009-10-22 @ 22:46:22
URL: http://evelinajustnu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0