Glädje...

Glädje är ett känslotillstånd av tillfredsställdhet. När man är glad är man lycklig eller road, det är en positiv känsla. Människor uttrycker ofta glädje genom att le.

Motsatser till glädje kan vara sorg och vrede.

Källa: Wikipedia



Om det är något jag önskar så är det att få vara glad, nästan varje dag. Okej att man kan skratta och le och vara.. glad, men så där riktigt glad, så man sprudlar - det är sällan jag upplever det nu för tiden!

En av de bästa känslor jag vet är när man är så glad så man glömmer allt annat, som om det enda som existerar är skrattet!

Det sägs att ansiktets muskler arbetar mer när man skrattar än när man är sur, om detta stämmer vill jag le varje dag!

Problemet är att det är så mycket lättare att vara nedstämd och sur. Eller lättare, men, det är precis som om, ja, som om det finns fler anledningar att inte skratta än att skratta. JAG VILL SKRATTA! 24/7... =D

Idag träffade jag en person som sprudlade av glädje, åsynen av personen fick mig med en gång att le, jag försökte slita åt mig så mycket glädje jag bara kunde! =D Jag tror aldrig jag träffat någon som är så "sjukt" glad! Helt underbart!

Haha, det verkar nu som om jag aldrig är glad, skrattar eller ler. Men så är inte fallet! Det är klart jag är glad, skrattar och ler... Men, jag har också vett nog att verkligen ta tillvara på de stunder då man helt tappar kontrollen, då tårarna sprutar och skrattet vägrar försvinna! De glädjande stunderna, de är verkligen helt fantastiska! =D



Kommentarer
Postat av: Simon

Woohoo! Mycket bättre att gå runt att vara glad än tvärtom! :D

2009-09-21 @ 22:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0