Ulf Malmros!

Det verkar som om jag har hittat en ny svensk favoritregissör (antagligen övergående, men just nu är han oerhört het på min tapet!)

Jag är så evigt tacksam att Ulf Malmros har skapat den helt fantastiska rollkaraktären PÖLSA!
Utan honom hade antagligen Smala Sussi inte varit alls lika underbar som den är!


I onsdags avnjöt vi Bröllopsfotografen där Björn Starrin hade en roll igen, denna gång som bröllopsfotografen Robin. Bra film, bra budskap :D men inte alls i samma klass som Smala Sussi.


Väl hemma funderade jag på om inte den där Ulf Malmros gjort några fler filmer och jajjemän! I min lilla filmsamling hittade jag följade filmer som han regisserat:





För övrigt idag! Barndop och 11-årskalas idag! Trevligt!


Sinnestillsånd: Frustrerad, tankspridd och ångerfull!




Världen är full av idioter - och jag är den största av dem alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0