Jag älskar fredagar!

Det må vara så att större delen av befolkningen längtar efter lördagar, men jag, jag ÄLSKAR mina fredagar!

Tre lektioner, lite planeringstid och slutar klockan 12,00  - precis lagom för att köra i den lilla blå plutten in till stan och luncha med Madde (och Tjommen visade det sig :D )

Därefter gjorde jag och Madde det vi gör bäst! Shoppade, road tripade och snackade en massa skit!

Vi tog en sväng till Sandared! Där träffade vi Martin på Topline! Trevlig karl den där, hjälpsam, tillmötesgående.
Därefter, susade den blå faran till en (än så länge och i alla fall för vissa ') hemlig destination... *mwuhahaha*

En snabbvisit i Målsryd där mina termobyxor hade hamnat efter Branäsresan! Madde fick träffa min lilla prinsessa :D


Titta på den! Hon flinar faktiskt ;)

In till stan, och dags att shoppa loss! Först och främst behövde den lilla plutten rustas upp med ett nytt torkarblad! Så, som den kvinna jag är letade jag efter en affär som sålde sådana grunkor!


Det var ju inte helt lätt att hitta alltså... :P

Efter att vi varit ögonvittnen till en aningen otäck, men också ganska komisk incident i Knalleland, började vi shoppa (det komiska, får jag väl säga då, var att vi inte alls såg vad som faktiskt hänt utan hittade på en helt annan historia om varför kvinnan stod mitt i vägen).

http://www.bt.se/nyheter/boras/bil-krossad-av-nedfallande-sno(1799391).gm#articleimage-popup
(Vi tackar Simons mor som gjorde ett litet inlägg om detta i BT, så att vi fick veta att det faktiskt var ganska illa... =S )

När vi nöjda, belåtna och mycket trötta satte oss i plutten hade följande inhandlats:
*ett torkarblad
*ett par svarta gummistövlar
*ett par tennisskor
*ett par kängor/stövlar
*två tunnikor
*en skeeeetasnygg stickad tröja
och...
det var nog allt... :P

(Nä, allt var inte mitt, Maddes prylar fick också hänga med på min lista).

Hem, började med maten och efter besök av vår granne (som blivit utelåst) kunde vi då äntligen avnjuta fredagsmysmaten och tittade på den första av tre hyra filmer :)

Vilken underbar fredag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0