Söndag, kattvakt och stök!

En vecka på nya jobbet och jag har verkligen fått anstränga min lilla hjärna!

Att lära sig namnen på eleverna var ganska lätt (värre är det nog med kollegorna, för de har en tendens att se precis likadana ut *hehe*)

Det visade sig att jag har ett rikigt bra schema, bara tre klasser som jag har undervisningn i och resten är jag typ, resurs. Jag klagar inte och är oerhört tacksam att jag har detta schema, då det är mycket annat att ta in första terminen. Jag trivs bra efter min första vecka och tror inte att alla elever hatar mig än ;)

Det negativa under veckan har varit att från första dagen så kom den välbekanta huvudvärken tillbaka! Satt som "ett smäck" ;)

Helgen har susat förbi i 190km/h. Vi har haft lite besök av "Norakatten" som har spunnit konstant. :D Lovely! (Hon har även jamat på nätterna, vilket inte varit riktigt lika "lovely"). En lugn fredag avslöstes en inte alls lugn lördag. Först kalas i Falköping (Arvid fyllde 9) och därefter susa till Äspered för att umgås med Wilhelmsons. En helt pefekt dag (den enda som inte håller med är nog Nora, som fick vara själv 15 timmar).

Söndagen kommer gå i planeringens- (det var ett tag sedan jag planerade på söndagar), städandets- (det ser ut som jag-vet-inte-vad-här) och gosandetstecken (tanken är att gosa extra mycket med Nora idag, för hon fick vara själv så länge igår, dock vet jag inte om detta är något hon uppskattar)...

ÅH! jag höll på att glömma ;) när jag gick in på SF.se så möttes jag av en helt fantastisk bild. ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0