I object!

Jag totalvägrar! Jag vill inte vara sjuk! Feber, vad är det för fånig sjukdom då?
"Vad är det för fel med dig?"
"Jag har feber"
"Inget annat?"
"aaaa, lite ont i halsen me".....

SÅ FÅNIGT!!!!
Det fyller liksom ingen som helst funktion, ingen som blir imponerad för att man har någon fräck sjukdom, som... Röda hund! Eller påssjuka! Ingen som tycker synd om en för att man ligger och kräks konstant i ett dygn och sedan är det klart (okej, jag har visserligen hellre feber än magsjuka.........)

Näää, utan feber, det är inget speciellt, bara att knapra en massa piller och så går det nog snart bort.

Men jag hatar det!!! Man känner sig helt seg, tung i huvudet, orkeslös, ligger bara som en grönsak i soffan och sover, är vaken, sover, läser lite, sover... sover.... sover.... BLÄ!

Lördag 22/5 - Dagens ansträngning
Kära blogg!
Dagens ansträngning bestod idag av en dusch, på ungefär fem minuter.
Efter detta fick jag återvända till soffan och ligga där i en timme för att överhuvudtaget återfå någon som helst kraft att sitta upp en liten stund...


SÅ! Nu har jag avreagerat mig!



Visserligen måste jag säga att det är skönt att inte kunna göra något! Att bara tillåta sig att ligga, även om huvudet tycker något helt annat, så går det faktiskt inte. Jag har fått dyka in i min bok idag och har plöjt mig igenom mer än halva och det var så fantastiskt! När man inte har tiden att läsa böcker, så uppsakttar man det faktiskt extra mycket när man får tiden till det.




Bara för att jag är sååååå skillad och inte har ngt att göra när jag är sjuk (eller, jo det har jag, men de sakerna kräver en enooooorm ansträngning) så slängde jag ihop ett litet kollage med saker som varit lite extra roliga den senaste tiden :D

Kanske en liten förklaring krävs...

Min bok! ÄLSKA!
Cykeln jag och Simon "pimpade" - hahahah! det var så roligt!
Min bil <3
Daniel och jag i stugan - äntligen fick vi åka dit!!!!! :D
Mina Converse! Ett hett samtalsämne på V-forsskolan.
André! Vi hade en helt fantastiskt rolig promenad runt Kype!
Jag i stuga, det blåste och håret stod på sne!
Sara och Killes! KÄRLEK till er!
och så... SUSHI!!!! behövs det ngn förklaring till den? :P


Kommentarer
Postat av: Simon

Ja det var såååå roligt... ;)

2010-05-22 @ 21:35:44
URL: http://http:/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0